fredag 16 juni 2023

Fem en fredag v 24.-Sommarstart

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om sommaren fler förslag hos ElisaMatilda


1.Vad åt du ofta på sommaren som liten?

Svar; Glass

2. Hur är sommaren sämre än övriga årstider?

Svar; Finns inget dåligt med sommaren. Jag älskar den. Det skulle vara om man stötte på en orm i så fall. De gillar jag inte...

3. Vilka platser besökte du ofta på sommaren som ung?

Svar; Gården där min mormor och morfar bodde. 

4. Vad är något du vill göra i sommar?

Svar; Jag fick i present av min svärmor att de ska passa mina minsta barn, så att jag och min man ska få en ledig helg. Jag vill åka ner till Österlen i Skåne och kika in hos Mandelmanns och Karl-Fredrik. Sedan vill jag bara koppla av och läsa och umgås med barnen.

5. Spenderar du hellre sommaren på landet eller i storstad?

Svar; På landet.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

4 kommentarer:

  1. glass har aldrig varit någon favorit. fin present av svärmor.

    SvaraRadera
  2. ormar är nyttodjur, de äter skadedjur... och är väldigt skygga.

    SvaraRadera
  3. Österlen skulle jag vilja besöka, det ska ju vara vackert.

    SvaraRadera
  4. Stötte på en huggorm i skogen för ett par somrar sedan. Kunde inte låta bli att peta försiktigt på den eftersom den såg död ut. Och jodå, visst levde ormen. Den högg och ringlade sedan in i skogen.


    http://hannaskrypin.se

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...