torsdag 1 juni 2023

Hett i hyllan- Eldens öga

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "Eldens öga" av Patricia Cornwell.

Baksidestext;

Kay Scarpettas svåraste fall

Kay Scarpetta ska just resa på en välbehövlig semester tillsammans med sin älskade Benton Wesley när ett kryptiskt brev från Carrie som suttit på rättspsykiatrisk anstalt för mord har lyckats rymma. Hon är en samvetslös psykopat som dessutom haft en het förbindelse med Scarpettas systerdotter Lucy. 

Kan Scarpetta kallas samtidigt till en brottsplats: en lyxig hästgård ägd av en framstående mediamongul har brunnit ner. Allt tyder på att branden var anlagd. I det totalförstörda huset påträffas den svårt brända kroppen efter en ung kvinna. Detta är bara början på en mardrömslik mördarjakt. Scarpettas semester med Benton får vänta, och när elden slutar härja och sanningen uppenbarats har Kay Scarpetta drabbats av en djup sorg...


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

2 kommentarer:

  1. Jag läste en del Scarpetta-böcker för många år sedan, men jag tyckte de blev alldeles för lika varandra. Jag tror att detta är en av de jag har läst.

    SvaraRadera
  2. Känner faktiskt igen hennes namn men har inte läst henne.

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...