fredag 18 november 2022

Fem en fredag v. 47: Inflation

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om inflation-fler förslag hos ElisaMatilda


1. Vad har det blivit för mycket av hemma?

Svar; Min man skulle säkert säga böcker, men jag håller inte med. Kan man ha för många böcker? Jag kan inte komma på något vi har för mycket av.

2. Vad skulle du gott kunna göra av med?

Svar; Barnen växer så jag tänker rensa ut de för små kläderna.

3. Vad har tillkommit i ditt hem som inte passar in?

Svar; Vi köper inget onödigt. Så allt vi köper är genomtänkt.

4. Vad har du lagt mest pengar på i år?

Svar; Olika typer av räkningar, mat och bensin, som har blivit så dyrt.

5. Vad har mest ökat i pris som du vanligtvis köper?

Svar; Köttfärs har blivit otroligt dyrt tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Nina

3 kommentarer:

  1. Nej, man kan inte ha för mycket böcker! 😉 Det är ju sen gammalt!

    Http://karoleen.se

    SvaraRadera
  2. böcker är nödvändigt och ska inte sparas på. har faktiskt inte tänkt på köttfärsen. annars är det ju mycket som blivit väldigt dyrt. och en kan ju inte enbart äta vitkål?

    SvaraRadera
  3. Innan jag flyttade gjorde jag mig av med över 200 böcker! Men jag tycker det ändå är fullt i mina hyllor. Försöker dock låna i stället för att köpa nu för tiden.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...