måndag 7 november 2022

Summering av oktober månads läsning

Jag hann med endast 9 böcker denna månad tyvärr. Jag har inte heller hunnit med att blogga så mycket som jag vill och svarat på kommentarer. Hoppas det vänder nu i November. I oktober månad har det varit mycket som tagit fokus från läsningen, men framför allt blev jag sjuk med en envis hosta som gjorde mig trött och jag orkade inte läsa så mycket. Jag hade också besök av min mamma en vecka och valde att vara social med henne, då vi inte träffas så mycket. Det var mysigt att ha henne här, men jag vet att det är svårt att resa för henne då hon har ont i sin höft hon ska operera. Det är nu man önskar att man bodde närmre henne, men samtidigt trivs vi här vi bor. 

Denna månaden har jag varit på äventyr på 1500-talet. Där har jag följt med en riddare för att dela med mig av hemlig information till kungen. Jag har funderat över hur ett mord kan begås i en låst stuga där ingen av de som varit instängda där har begått mordet. Jag har också varit tvungen att fundera på varför en ung mor väljer att hoppa från en bro. Jag har också varit med om svårigheter, övergrepp och olika olyckor. Jag har varit med och fixat en stor bokfestival och åkt till USA. Jag har målat vackra tavlor och badat vid ett vattenfall. Jag har också startat mitt aldeles egna café  och bakat underbara bakverk. En spännande och mysig månad, som har berikat mig mycket. Jag hoppas jag får vara med om ännu fler spännande äventyr i November.

1. Hannas Sweet Deli 










Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...