torsdag 19 maj 2022

Helgfråga v 20

 


I veckans helg fråga undrar Mia om våra familjemedlemmar. Helgfrågan lyder:

Har övriga i din familj bokintresse?

Min älsta son Rickard gillar att både läsa och lyssna på ljudböcker. Han bor ju inte hemma, men vi pratar ibland om böcker vi tycker den andra ska läsa. Min man lyssnar också mest på ljudböcker, men han har svårt att hitta något han gillar. Jag läser mycket för min minsta tjej Samantha. Hon älskar en mysig sagostund. De övriga i familjen har svalt intresse för böcker och att läsa, så jag känner mig rätt ensam om bokintresset här hemma.


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kramizar Nina 

7 kommentarer:

  1. men om du är en läsande förebild kommer säkert någon av dina andra barn att förr eller senare börja läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas det. Böcker är underbart.

      Radera
  2. barnbarnen har lyssnat mycket på böcker, det utvidgar också ordförrådet.

    SvaraRadera
  3. Njut av sagostunderna! I full vetskap om att det är nyttiga stunder för både stor och liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så mitt eget bokintresse startade.

      Radera
  4. Jag är nog ensam att gillar böcker så mycket, de köper aldrig böcker till mig för de tycker jag har,

    SvaraRadera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...