torsdag 26 maj 2022

Hett i hyllan-Eko av längtan

                

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Eko av längtan" av Tamara Mckinley.

Från baksidan;

Hon kunde känna historiens vingslag, kunde nästan urskilja stadens hjärtslag då hon blickade längs boulevarden med vackra träd och beundrade byggnadernas tidlösa skönhet. Inte underligt att Paris kallades kärlekens stad.

Den unga sjuksköterskan Annabelle Blake har tagit sin tillflykt till Paris efter att illasinnade rykten har förstört hennes möjlighet att fortsätta arbeta i London. Det är 1930-tal och i stadens konstnärskrets träffar hon Etienne och Henri. De för ett utsvävande liv bland vänner på caféer och kvarterskrogar. Annabelle förtrollas och låter sig svepas med- men allt får ett abrupt slut när hon värvas som fältsjuksköterska under det spanska inbördeskriget och möter en ny och skrämmande verklighet.

Långt senare kommer den unga konstnärinnan Eugenie till Paris och förälskar sig i staden, precis som hennes mamma, Anabelle gjorde. Den bohemiska konstnärslivet lockar även Eugenie-men skuggan av det förgångna rymmer hemligheter som vänder upp och ner på tillvaron.  


Ha en riktigt trevlig helg dag!🐾

Kramizar Nina 

2 kommentarer:

  1. Känner igen författaren men inte boken. Låter läsvärd. /Lottens bokblogg

    SvaraRadera
  2. En välkänd författare, men jag har inte läst något av henne. Än.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...