torsdag 16 juni 2022

Hett i hyllan-Den inre kretsen

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Den inre kretsen" av Mari Jungstedt.

Från baksidan;

Under den tryckande högsommarsolen gräver en grupp arkeologstuderande från olika länder ut en vikingatida hamnplats på Gotlands västkust. Den visar sig vara rik på fynd. En sen kväll försvinner 21-åriga holländskan Martina Flochten från vännerna. Hon påträffas senare mördad på en fågelholme nära utgrävningsplatsen, och skadorna på kroppen tyder på rituella inslag. 

Kriminalkommissarie Anders Knutas tar hjälp av en rättspsykiater för att tolka de makabra spåren vid brottsplatserna. Journalisten Johan Berg bevakar den dramatiska utredningen och försöker samtidigt få sitt förhållande med Emma Winarve att fungera.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramizar Nina 

3 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst. Läste alla delar som fanns för några år sedan.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst plus en del andra i serien

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst. Ligger dock efter i serien nu.

    SvaraRadera

Fjärilar i magen

"Fjärilar i magen" av Ida Fryklund , utgiven av Saga Egmont förlag . Vi får följa Oskar som har tagit över sina föräldrars restaur...