torsdag 2 juni 2022

Hett i hyllan-Drömmen förde dej vilse

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Drömmen förde dej vilse" av Anna Jansson.

Från baksidan; 

DEN GAMLA GOTTLANDSMYTEN om havsfrun berättar om en ung kvinna som drunknade på sin egen bröllopsnatt. Sedan dess försöker hon i sin osalighet locka med sig män ner i djupet. Myten väcks till liv en tidig försommarmorgon när en sjuksköterska hittas mördad i Botaniska trädgården i Visby. Hon är klädd till brud.

Kriminalinspektör Maria Wern utreder fallet. Det blir en ojämn kamp där mördaren kan observera varje steg polisen tar. Med en intelligens och ett tekninskt kunnande som överträffar allt de trodde var möjligt planläggs en djävulsk strategi. Ondskan finns närmare än de tror.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramis Nina 

2 kommentarer:

  1. Jag råkade köpa på mig de tio första delarna i den här serien, innan jag hade läst något. Efter att ha tagit mig igenom de tio delarna så insåg jag att det fick räcka med dem. Din bok är tydligen elfte delen så den har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst, tycker det är okej böcker.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...