fredag 15 juli 2022

Fem en fredag-2022 v 28 Hemmastadd

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på vad vi har för något vi har dubbelt av-fler förslag hos ElisaMatilda

1. Vad är hemma för dig, förutom där du faktiskt bor?

Svar; Halland är hemma för mig. Där är jag född, uppvuxen och fött fem av mina barn. Jag bor i Värmland nu, men jag kan tänka mig att flytta tillbaka någon gång i framtiden om jag får möjlighet. Just nu trivs jag bra där jag bor i vårt stora hus på landet.

2. Vad kan en gäst alltid lita på att du har hemma? 

Svar; Kaffe

3. Vad är kännetecken för ditt hem?

Svar; Man blir alltid utskälld av ett antal hundar när man kommer hem till mig. Hönsen är nyfikna av sig och vill alltid lägga näbben i blöt. Och ja, ett stort antal böcker får också plats.

4. Vad är det som fått följa med från tidigare boende?

Svar; Min man har haft en prydnadsmatta med en leopard på. Den här alltid hängt i vårt sovrum som dekoration. Den har vi haft i alla år, och den är en av få saker som klarade sig från branden.

5. Hur hamnade du där du bor?

Svar; Vi mådde väldigt dåligt efter branden, speciellt som.vi bodde kvar i samhället där det hände.  Vi en bekant som sa att hon visste ett hus som var ledigt. Vi åkte dit för att kolla. Vi hade sådan tur att hyresvärden var där för att elda, då detta var på vintern. Vi fick kika och gillade det vi såg. Hyresvärden ringde oss sedan och frågade om vi inte ville hyra huset, och på den vägen är det.

Ha en underbar helg bokvänner!

Kram Nina 🎉

8 kommentarer:

  1. Tänk, kaffe tror jag de flesta har svarat! Låter traumatiskt med branden, men bra att ni hittade nytt boende.

    SvaraRadera
  2. Låter förfärligt med en brand! Tur att ni har hittat ett annat boende som ni tycker om. Hoppas att du en dag kan flytta tillbaka till Halland, ett mycket vackert landskap!
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  3. Det är rätt skönt att hundarna säger till när det kommer någon, åtminstone så länge det inte är någon som är panikrädd för hundar.

    SvaraRadera
  4. har inga rötter, men har bara ett hem, längtar ingenstans

    SvaraRadera
  5. Höns och hundar kan vara väldigt trevliga sällskap! Så skönt att ni hittade ett ställe där ni trivs. Fortsött med det och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Hundar, höns och böcker låter som en mysig blandning.

    SvaraRadera
  7. inte roligt med brand. men sån tur att ni hittade ett annat hus så snabbt. hundar, höns och katter låter trevligt

    SvaraRadera
  8. Tack för den fina kommentaren! Utskälld, jag ler. Jag har varit med om en brand själv, så jag vet hur det känns. Värmland som är så vackert (har min lillebror där) Var tänkt vi skulle åka ned denna vecka faktiskt.

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...