torsdag 14 juli 2022

Hett i hyllan-Pastor Viveka och hundraårsjubileet

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Pastor Viveka och hundraårsjubileet" av Anette Haaland.

Från baksidan;

Det här blivit dags att fira Gamla Enskedes jubileum, något som ska ske på den årliga julmarknaden. Men medlemmarna i jubileumskommitt'en har olika åsikter om hur det ska gå till. Tanterna i församlingen blir bestörta då paret i den pampiga villan på höjden vill byta ut de hembakta kakorna mot inplastade dammsugare med företagsreklam.

Pastor Viveka försöker medla samtidigt som hon går på kurs för att lära sig att uttrycka sina känslor på ett nyanserat och och balanserat sätt, har också bekymmer med en veckopendlande man, en obstinat tonårsdotter och en fryst laxforell som en av tanterna har vunnit på lotteri, men också egna existentiella funderingar och tvivel.

Som det inte vore nog inträffar snart ett nytt, förbryllande mord i kyrkans närhet.  


Ha en underbar dag mina vänner!

Kramizar Ninni

1 kommentar:

  1. De här böckerna vet jag att jag har sett och lite nyfiken har jag allt varit.

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...