torsdag 21 juli 2022

Hett i hyllan-Choklad

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Choklad" av Joanne Harris.

Från baksidan;

Byborna kunde inte tro sina ögon. Det fula och nedgångna bageriet hade förvandlats. Nu var det lilla huset lockande som en karamell i cellofan. Fasaden var vitkalkad, fönsterluckorna scharlakansröda och ovanför dörren hängde en handmålad skylt: La C'eleste Praline- Chocolatire Artisanale Vianne Rochters chokladbutik hade öppnat!

Följ med till Sydfrankrike, till Lansquenet-sous- Tannes, där kvinnolist och människans goda sidor drabbar samman med intolerans och rädsla när en främling flyttar till byn. 

För ibland är människors innersta väsen varmt och vänligt, ibland kommer en oväntad vän till hjälp och ibland drabbar rättvisan även den mest heliga av oss.    

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

3 kommentarer:

  1. har inte läst, det vet jag. men jag har sett filmen

    SvaraRadera
  2. Den har jag i alla fall sett filmatiseringen av. Men boken har jag inte läst.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...