torsdag 17 februari 2022

Hett i hyllan v 7 2022-När ljungen blommar

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

"När ljungen blommar"
Av
Rosamunde Pilcher
Jag läste några böcker av Rosamunde Pilcher när jag var yngre. Denna har jag inte läst ännu. Den fick följa med hem från en loppis jag var på.
Minnet av den gamla skotska egendomen var för alltid förknippat med barndomens lyckligaste stunder-och med en hemlig och otillåten kärlek...
Jane Marsh och hennes pappa lever ett kringflackande liv i USA. Ena dagen frotterar de sig med kändisarna i Hollywoods glittrande värld. Andra dagen njuter de av lugnet i strandhuset vid Stilla havet. Jane har sett flera spännande platser än hon någonsin drömt om att få uppleva, och ändå har hon aldrig upphört att längta hem. Hem till Skottland och släktgodset Elvie.
En kväll kommer vid från Janes mormor. Utan vidare förklaring ombeds Jane att återvända till Skottland- och hon är inte sen att ta chansen. 
Men väl hemkommen väntar en rad överraskningar. På det gamla släktgodset Elvie är saker och ting på väg att förändras. Janes mormor har nya planer för framtiden-planer som i högsta grad berör Jane. Och hennes kusin, den vackre arrogante Sinclair, ställer henne för ett svårt och oväntat val. 


Mitt vackra sällskap 
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Nina 

10 kommentarer:

  1. Rosamunde Pilcher tillhör mina brittiska favoriter.

    SvaraRadera
  2. Jag är ganska säker på att jag inte har läst något av Rosamunde Pilcher, me namnet är bekant tack vare andra bokbloggar.

    Det var en sällsamt söt katt 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon har ju skrivit en del böcker. Jo kissen är jätte söt ❤

      Radera
  3. Sötaste lilla missen! Jag skulle också hellre vara på ett familjegods i Skottland än i Hollywood :) Min svärmor älskade Pilcher. Jag saknar henne :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han är söt.Jag hade också valt familjegodset i Skottland.kram

      Radera
  4. Jag har inte läst en enda bok av henne, men namnet är ju välbekant.

    SvaraRadera
  5. Jag har heller aldrig läst Rosamund Pilcher, men skulle gärna testa.

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...