fredag 25 februari 2022

Läser just nu-Ellens val-Kärleken

 

I dag är det fredag och nästa vecka har barnen sportlov. Det ska bli skönt att slippa gå upp klockan sex varje morgon. Vi har mycket snö och just nu vill jag bara att den ska försvinna. På Instagram kan man se fina bilder med vårtecken, men här har jag inte sett något.

I veckan har vi varit i Karlstad och köpt tapeter till William och Angeliques rum, så nu ska deras rum också bli fina. Vi hade William med oss och det var så mysigt att få en stund med bara honom. 

I veckan fick tjejerna baka choklad cupkakes som blev jätte goda, och jag lagade en god gryta efter ett nytt recept som familjen ville jag skulle laga fler gånger. Jag provade också att göra ett nytt recept på potatis gratäng som också blev jätte god.

Just nu läser jag "Ellens val- kärleken" jag tycker att serien om Ellen är så bra. Att få möjlighet att studera i en tid där kvinnor förväntades att stanna henna och sköta hem och barn. Med hjälp av sina vänner får hon hjälp att förverkliga sina drömmar. 

Ha en riktigt trevlig fredag!

Kramizar Nina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MeloDrama Queens-Vad kan gå fel?

"MeloDrama Queens-Vad kan gå fel?" av Nanne Grönvall om MeloDrama Queens, utgiven av Lava förlag . I den här boken får vi följa ...