lördag 26 februari 2022

Veckans mening v 8

Skriv Robert utmanar oss att varje lördag att hitta en mening ur en bok vi läser, som får oss att stanna upp. Den kan vara allvarlig eller rolig. En mening att lägga några sekunder på.

Min mening hittade jag i boken "Under Magnoliaträden" och låter så här;Mamma hann med några samtal om kärlek innan hon dog, och hon berättade för mig om attraktionens varningssignaler och sa att det skulle kännas som om jag mådde illa, blev yr och omtumlad när den slog till. 


Ha en trevlig lördag!

Kram Nina

7 kommentarer:

  1. det var ju ett väldigt användbart och lättfattligt råd! lätt att förväxla med vinterkräksjuka eller säsongsinfluensa dock

    SvaraRadera
  2. Yr och omtumlad ja men illamående? Näää ...

    SvaraRadera
  3. Usch, det där lät mer som ett slags meniere-anfall i min värld. Och det är då verkligen inte en särskilt attraktiv upplevelse...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jo jag kan avslöja att huvudpersonen tyckte lika dant som du ungefär.

      Radera
  4. Man ska inte lyssna för mycket på mammor :)

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...