måndag 28 mars 2022

En liten bok om mycket PRUTTAR

 "En liten bok om mycket PRUTTAR" av Anna Hansson och illustrerad av Lotta Myrefelt och utgiven av Idus förlag. Boken handlar om hur olika djur PRUTTAR. Det är faktiskt en liten rolig fakta bok för barn i åldern 3-6 år. Vilka barn i den åldern gillar inte en bok om pruttar? Vi tyckte jätte mycket om de fina illustrationerna, och texten var lagom lång. Det var en hel del fakta som jag inte visste. Alla djur pruttar t ex inte, och endel djur pruttar för att skrämmas osv. Jag läste den här boken för Samantha igår, och hon berättade att hon minsann hade pruttat två gånger under dagen. Det blev en liten rolig stund tillsammans, det är ju så kul med pruttar! Jag tänker att många barn skulle gilla den här boken. Jag läser gärna denna bok mer än en gång, så denna festliga bilderbok får ❤❤❤❤❤/5.

Vårt favoritställe ur boken;

Visste du att när maten smälter i din mage bildas det gas? Den gasen, och luft som du har svalt, måste komma ut på något vis. Det gör den när du pruttar och rapar. 

Visste du att alla människor i hela världen pruttar?

Från baksidan;Vet du vilket djur som kan pruttar i mer än 10 sekunder?

Vilka djur som pruttar för att skrämma bort fiender, och vilka djur som aldrig pruttar?

Det och mycket mer, får du veta i den här boken!



Ha en fin dag!

Nina och Samantha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...