torsdag 31 mars 2022

Hett i hyllan-20220331-Stekta gröna tomater

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på Fannie Flaggs bok "Stekta gröna tomater". Detta är en bok jag hade före branden, som jag hittade igen på en loppis-trots att jag inte ens läst den, ville jag ändå ha den i bokhyllan. 

Från baksidan;
Det har blivit sent i livet för Ninny Threadgoode. Hon minns hur det var en gång och hon berättar om den vildsinta Idge och hennes betydligt vänare väninna Ruth som drev kafé i den lilla sydstatsstaden Whistle Stop. Åh, vilka goda stekta tomater man kunde äta där! Och vilken härlig barbeque! Det inträffade ett märkligt dödsfall där nere. Mord sa man, men man hittade varken mördare eller kropp. Vad hände egentligen? Och vad hände med de båda kvinnorna på kaféet?

Ha en fin dag!

Kramar Ninni

3 kommentarer:

  1. Boken är bra och filmen är en av de bästa jag någonsin har sett.

    SvaraRadera
  2. Filmen har jag sett, men boken har jag inte läst.

    SvaraRadera

Tårtor och tavlor

"Tårtor och tavlor" av Camilla Dahlson utgiven av Lind & Co. Elvira har precis flyttat till Göteborg. Då pojkvännen, sedan f...