torsdag 3 mars 2022

Hett i hyllan v. 9-2022-Kvinnan som stal mitt liv

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Kvinnan som stal mitt liv" av Mariana Keyes.

En vanlig dag i trafiken försöker hemmafrun Stella Sweeny göra en god gärning. Men följden blir en bilolycka där hon träffar en temperamentsfull, stilig främling. Mötet är början på en förvandling från en helt vanlig kvinna till en superstjärna.

Händelserna splittrar hennes familj. Ska hon vara tacksam eller bitter över hur det blivit? För första gången har hon ju chansen att bli lycklig på riktigt. Men är hon redo för det?

Marian Keyes bok Kvinnan som stal mitt liv handlar om att släppa taget om sitt gamla liv och hitta ett nytt. 

Ha en fin dag, bokvänner!

Kram Nina 

9 kommentarer:

  1. Jag har läst massor av Keyes, men denna har jag inte ens köpt på mig. Märkligt nog. Får kanske ta och åtgärda det 🙂

    SvaraRadera
  2. Har försökt med Marian Keyes en gång men det funkade inte för mig. Men den här boken kan ju funka bra för någon annan. (Det var Vattenmelonen jag försökte läsa)

    SvaraRadera
  3. Marian Keyes är en av de författare som jag aldrig riktigt fastnat för

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok jag har inte läst något av henne ännu.

      Radera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...