torsdag 14 april 2022

Hett i hyllan-20220414-Isprinsessan

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Isprinsessan" som är Camilla Läckbergs debutroman.

Från baksidan;

Huset var ödsligt och tomt. Kylan trängde in i alla vrår. En tunn hinna av is hade bildats i badkaret. Hon hade börjat anta en lätt blåaktig ton. Han tyckte att hon såg ut som en prinsessa där hon låg. En isprinsessa. Han sträckte ut handen och rörde vid henne. Blodet på hennes handleder hade för länge sedan stelnat. Kärleken till henne hade aldrig varit starkare. Han smekte hennes arm, som om han smekte den själ som nu flytt kroppen. Han vände sig inte om när han gick. Det var inte adjö, utan på återseende.


Glad påsk, mina bokvänner!

Kramizar Nina 

6 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst. Inte jättebra, men böckerna i serien blir bättre allt eftersom.

    SvaraRadera
  2. den är jag lite nyfiken på, kanske köper på loppis, läste Läckbergs senaste, en tidsresa till 1980-talet, lånade på biblioteket.

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst för ganska många år sen, men jag minns faktiskt inte vad jag tyckte om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok jag ska väl läsa den om ett tag jag med.

      Radera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...