torsdag 28 april 2022

Hett i hyllan-En fransk curry 100 steg från Bombay till Paris

               

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "En Fransk curry- 100 steg från Bombay till Paris" av Richard C. Morais.

Denna boken har jag fått av min son, som också gillar att läsa. Det stod inte jätte mycket om Boken på baksidan, och jag har inte heller sett filmen. Något jag ska försöka att se vid tillfälle.

Från baksidan;
En tragedi, en resa och sagolikt god mat...
I Richard  C. Morais kritikehyllade debutroman flyttar en Indisk familj till Frankrike. Deras ankomst vänder fullständigt upp och ner på tillvaron i den sömniga album där de öppnar sin restaurang. 
Romanen är filmatiseras av Lasse Hallström och översatt till 30 språk.


Ha en fin dag!

Kram Ninni

6 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst och sett. Jag tycker filmen är bättre än boken, vilket ju inte händer så ofta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok jo det brukar vara antingen är boken bättre eller filmen.

      Radera
  2. Jag har både läst boken och sett filmen. Boken var lite av en besvikelse. Jag tyckte filmen var ok, men hade tyckt mer om den om jag inte läst boken innan...

    SvaraRadera
  3. Jag har både läst boken och sett filmen, Boken var en besvikelse. Filmen var OK, men hade varit bättre om jag inte läst boken...

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...