torsdag 29 september 2022

Hett i hyllan-Livet är en fest

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "Livet är en fest" av Sara H. Olsson. Jag har fått den av Rickard nu när han är här och hälsar på. 

Från baksidan;

Strax norr om Hallavik ligger det lilla området Hallvetet. Här bor Klarne Karlsson, en äldre ungkarl som kör flakmoped och har åsikter om det mesta här i världen. När Nina och Johanna köper det gamla huset i grannskapet blir Klarne orolig för vad de nya ägarna ska göra med byggnaden och han blir mer och mer förtvivlad när han börjar misstänka att det ska startas en "sexklubb för gays" i det lilla området.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

2 kommentarer:

  1. Jag har läst några av de böckerna men om jag läst denna kommer jag inte ihåg. hihi

    SvaraRadera
  2. Jag har läst ett par av hennes böcker, men inte denna.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...