fredag 23 september 2022

Tubhalsduk

Jag fick hem ett rec ex nu i veckan av bolen"Sticka till dig själv" av Stina Tiselius. Den innehåller många fina stickade plagg. Så jag tänkte dra igång lite stickprojekt här hemma. Jag behöver några hemmastickade sköna plagg, då jag har blivit så frusen av mig. Det första projektet blir en tubhalsduk i patentstickning i Alpacka ull. Verkar bli varm och skön. Jag har aldrig stickat patentstickning förut. Så jag kollade på you tube och hittade en film som visade hur man gjorde. Blev lite fel först, men nu har jag lärt mig och det blir riktigt snyggt.


   Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...