fredag 30 september 2022

Fem en fredag v 39 Ekonomi

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på Ekonomi-fler förslag hos ElisaMatilda


1. Vad var det senaste köpet du ångrade?

Svar; En fönsterputsar grej från Dollar store, eftersom den visade sig vara  sönder.

2. Vad kostar mest i din hushållskassa?

Svar; Hyran utgör den största delen.

3. Vad sparar du till?

Svar; Har tyvärr ingen möjlighet att spara, då vi har det ganska skralt. Men om jag kunnat hade jag gärna sparat till ett växthus, för det är något jag verkligen önskar mig.

4. Vad köper du mer sällan än du borde?

Svar; Kläder till mig blir inte så ofta att jag köper. 

5. Håller du dig till en budget?

Svar; Ja, det är samma saker som ska betalas varje månad på ett ungefär.

Ha en fortsatt trevlig fredag!

Kramar från Ninni

5 kommentarer:

  1. Boende är väl dyrast för många, svårt att påverka.

    SvaraRadera
  2. kläder köper en ju ganska bra på olika second hand - affärer. en del ser ut som om de aldrig använts

    SvaraRadera
  3. Boender är nog det dyraste vare sig man bor i lägenhet eller eget hus. Jag köper också mycket av mina kläder på second hand, för att någon gång då och då, verkligen unna mig någon som kanske kostar lite, men som jag verkligen vill ha. Köper också sedan många år, alla gardiner på second hand. Go helg!

    SvaraRadera
  4. Låter som om det är ordning och reda i din kassabok!

    SvaraRadera
  5. Boendet kostar mest, sen kommer maten. Kläder har jag, varierar min garderob.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...