torsdag 15 september 2022

Hett i hyllan- Svarta sinnen

 


Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken 
Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Svarta sinnen" av Alex Kava

Från baksidan;

I den gravlika stillheten i ett övergivet stenbrott försöker någon dölja sin fasansfulla hemlighet, en hemlighet som avslöjar djupet av en människas ondska.

Det börjar med en tjänst hos åt en vän. FBI-agenten Maggie O'Dell ska precis ha lite välförtjänt semester när hennes vän, psykologen Gwen Patterson ringer. Joan Begley, en av hennes patienter, skulle åka till Connecticut för att gå på sin mormors begravning och nu är hon försvunnen. Eftersom hon lämnat ett oroväckande meddelande på Gwens telefonsvarare och dessutom missat sin bokade tid är Gwen orolig för att något har hänt.

Först avfärdar Maggie hennes oro. Sedan får hon veta att en kvinnokropp hittats i ett övergivet stenbrott i Connecticut. Snart uppdagas att fler kroppar hämta på samma ödsliga plats. Fylld av skuldkänslor över att inte tagit vännen på allvar åker Maggie till Connecticut för att utröna om det finns något samband mellan Gwens försvunna patient och den mördade kvinnan. 

Innan hon vet ordet av dras hon in i ett fall som förvirrar både polisen och en luttrad profilexpert som Maggie. Allt tyder på att det är ett verk av en seriemördare, men samtidigt är det svårt att till en början se ett mönster... 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Nina

3 kommentarer:

  1. En bok jag faktiskt aldrig har sett tidigare. Ser att det finns ganska många delar i den serien.

    SvaraRadera
  2. Den lät intressant. Kände inte till den tidigare.

    SvaraRadera
  3. Hu då! För läskigt för en räddhågsen 'tantjävel' som mig.

    SvaraRadera

Fjärilar i magen

"Fjärilar i magen" av Ida Fryklund , utgiven av Saga Egmont förlag . Vi får följa Oskar som har tagit över sina föräldrars restaur...