torsdag 11 augusti 2022

Hett i hyllan-Annabelle

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val på "Annabelle" av Lina Bengtsdotter.

Från baksidan;

EN VARM SOMMARNATT försvinner sjuttonåriga Annabelle från det lilla samhället Gullspång, på gränsen mellan Västergötland och Värmland. Hennes föräldrar är utom sig av oro, lokalpolisen står handfallen och Missing people letar förgäves. Kriminalinspektör Charlie Lager skickas direkt från Stockholm. Hon är en skicklig polis som i arbetet funnit de rutiner som hennes kaotiska tillvaro behöver. Hon värjer sig, vill inte åka, men gör tillslut som alltid: följer order.

Det blir en resa bakåt i tiden. Hon tvingas återvända till platsen hon lämnade när hon var fjorton, ett förflutet och en barndom som hon gjort sitt bästa för att fly ifrån. Medan Charlie söker sanningen om vem Annabelle var och vad som hänt henne, gör hon skrämmande upptäckter om sin egen bakgrund.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramis Ninni

3 kommentarer:

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...