torsdag 4 augusti 2022

Hett i hyllan-Babyrace på smällen


Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

Idag föll mitt val "Babyrace-på smällen" av Katerina Janouch.

Från baksidan;

Det hade börjat som en lättsam lek, en ganska töntig tävling om vem som först blir mamma. Ett babyrace. Uppenbarligen hade resultatet i alla fall blivit ytterst konkret. 

Året kunde inte ha börjat bättre för Emily. Trettio, singel, snart bostadslös- och nu även på smällen. Kompisen Sandra kände sig olustigt delaktig. 

"Här är din livmoder, och här har vi ett litet barn", sa barnmorskan och log.
Ett dunkande ljud hördes. Susanne rynkade pannan medan hon fortsatte föra dopplern på magen. Det dröjde oroväckande länge innan hon sa något.
"Jag måste gå och hämta en kollega", sa hon och såg plötsligt stressad ut. "Ligg kvar så kommer jag strax tillbaka".
Väntan blev kort. Strax kom Susanne Eriksson tillbaka med ytterligare två personer. Tystnaden som sänkte sig över rummet var kvävande.
"Vad är det?, mumlade Emily. Ingen svarade. "Nu får ni lov att berätta för mig", sa hon, denna gången med högre röst. 
Men svaret var bortom hennes vildaste fantasier... 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramis Nina 

1 kommentar:

  1. Hon har ju skrivit många böcker, Katerina Janouch, men jag har än så länge inte läst något av henne.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...