torsdag 1 december 2022

Hett i hyllan- Kuslig likhet

 

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "Kuslig likhet" av Patricia Cornwell.

Från baksidan;

Detta händer samma kalla december kväll i Richmond, Virginia. Mördaren Ronnie Waddel förklaras död i elektriskastolen. Och intill en sopcontainer hittas 13- årige Eddie Heat naken och illa tilltygad. 

Rättsläkaren Kay Scarpeta ser först inget samband mellan fallen. Inte förrän  kommissarie Pete Marino erinrar sig att Waddels offer påträffades i exakt samma position som Eddie. Ännu ett mord uppdagas och blodiga fingeravtryck pekar mot en av de misstänkta som absolut inte kan vara skyldig.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

2 kommentarer:

  1. Jag läste många böcker i den här serien (fast på engelska) men såsmåningom så tröttnade jag. Men det var långt in i serien.

    SvaraRadera
  2. Precis som Lotten så har jag läst ganska många i den här serien, men tröttnat.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...