fredag 16 december 2022

Fem en fredag v. 50- Röra

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om röror-fler förslag hos ElisaMatilda

1. Vad har nyligen rört till sig hos dig?

Svar; Det började framåt kvällen igår. Jag började känna det så smått att det började göra ont i ryggen. Nu kan jag knappt röra mig. Typiskt jag har inte tid med detta. Det rör till det ordentligt för mig.

2. Omger du dig generellt med ordning eller oreda?

Svar; Det är både och. Vissa ställen blir alltid röriga. Som bänken vid kylskåpet. Där hamnar allt möjligt där. Sen måste man sortera det, men det dröjer inte länge förrän röran återkommer. 

3. Vilken röra äter du helst?

Svar; Jag provade att göra hemmagjord rödbetssallad. Den blev faktiskt jätte god, så nu måste jag göra den till julbordet också.

4. Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats?

Svar; i någon liten back eller liknande.

5. Vad har du nyligen behövt reda ut?

Svar; Jag tänker att det var en slinga från jullådan som blivit trasslig, och behövde redas ut.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

7 kommentarer:

  1. Sligorna i jullådan brukar behöva redas ut. De ligger där hela året och trasslar till sig mer och mer..
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. inga papper i köket längre när ungarna flyttat hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Det har du rätt i! De där slingorna som man tar fram till julen är alltid i en salig röra! Men det reder sig!

    SvaraRadera
  4. Å ljusslingorna till granen ... där måste Maken träda in! Även om han inte är särskilt road av att klä granen i övrigt.

    SvaraRadera
  5. Rödbetssallad gillar jag, men gör jag egen blir det en rosolli, en finsk variant med äpple, lök och ....sill! Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. allt möjligt ligger och trasslar till sig mellan jularna. kanske ska göra rödbetssallad till jul. dottern gillar rödbetor. hoppas att din onda rygg bättrar sig

    SvaraRadera
  7. De där slingorna man plockar upp till jul, obegripligt hur de alltid trasslat till sig!

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...