torsdag 22 december 2022

Hett i hyllan-En dans på rosor

 


Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "En dans på rosor" av Reginald Hill.

Från baksidan;

När Patrick Aldermanns gamla faster Florence faller ihop död i sin rosenrabatt blir han ensam arvtagare till Rosemont House och deras stora ägor. Och 7nhentin kunde väl passa en naturälskande livsnjutare bättre än att få en av landets mest fantastiska trädgårdar att ströva omkring i.

Men lyckan blir inte långvarig. Någon i omgivningen fattar misstankar och tipsar kriminalkommissarie Peter Pascoe om att allt inte står rätt till. När han undersöker saken närmare  finner han ett oroväckande antal märkliga dödsfall som på ett eller annat sätt har gynnat Patrik. 

Medan överintedent Andy Dalziel är fullt upptagen på annat håll tvingas Peter Pascoe brottas med ett av sina mest svårlösta problem. Är den till synes så sympatiske Patrik Aldermann en man som bara haft osedvanlig tur här i livet? Eller är han en kallblodig mördare som inte skyr några medel för att få det han vill ha?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

1 kommentar:

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...