torsdag 2 mars 2023

Summering av Februari månads läsning

Denna månad började så bra. Jag läste och recenserade flera böcker. Sedan kom Angelique hem och var sjuk. Feber, hosta och blödde näsblod. De visade sig att hon hade halsfluss. Sen dröjde det inte länge förrän även Samantha, William och Christel också blev sjuka. Jag misstänker att vi haft två olika virus här hemma. Det gör ju att man är sjuk mycket längre än normalt. Jag har haft en riktigt elak hosta med feber som efter ett tag blev ont i halsen med feber. Tony klarade sig bra länge men nu hostar även han.

Tyvärr blev inte min läsmånad så bra som jag tänkt mig. Läste tio st böcker. Det hade blivit fler om jag inte blivit sjuk. Hoppas bli frisk snart så jag kan läsa igen. Just nu blir de endast något kapitel i taget.

Över till mina äventyr då. Jag har jobbat på en bar i Paris. Den var förknippad med en hel del familjehemligheter. Jag var också på ett hemligt uppdrag på en vingård i Frankrike under andra världskriget. Jag har varit på ett bröllop. Jag har löst olika mord och varit med och stridit för länge sedan.

Jag har haft en elak make och även träffat en helt underbar man och varit panelhöna. Jag har jobbat i gruvor och varit piga, fått känna på hur det är att vara i klimakteriet och sedan har jag jagat troll. 

1. Under stjärnorna i Paris 

2. Lycka till

3. Skarvkvinnan

4. Hämd

5. Dansar i mörkret 

6. I kaprifolens skugga 

7. Cleopatra 

8. Där himlen inte syns

9. Ett olidligt tillstånd 

10. Trolljägarens dotter

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...