fredag 3 februari 2023

Fem en fredag v 5- Godnatt

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om sömn-fler förslag hos ElisaMatilda


1.Vad håller dig uppe om kvällen?

Svar; En bra film, serie eller om jag läser en spännande bok.

2. Hur fungerar du på dålig sömn?

Svar; Är småsur när jag är trött. Är inte en kaffe människa heller direkt som blir pigg av det.

3. När sover du som bäst?

Svar; När klockan ringer kl 06.00. Jag är tyvärr ingen morgon människa som trivs med att gå upp tidigt. Speciellt på vintern när det är mörkt och kallt, då önskar jag att dagen kunde börja någon timme senare.

4. Vilken är den mest konstiga plats du sovit på?

Svar; Ibland kan jag somna när jag åker bil. Kan verkligen inte hålla mig vaken. Har blivit så senaste åren. Förut kunde jag absolut inte somna när jag åkte bil.

5. Vad drömmer du mest om?

Svar; Det blir mycket konstigt i alla fall. Drömmer just nu mycket om familj och vänner.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

6 kommentarer:

  1. haha, sova bäst när klockan ringer... jag är också morgontrött

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer också mycket konstigt, men jag tänker att det är hjärnan som måste reda ut något och att det är bättre att drömmarna är konstiga än att jag funderar på det där jag behöver reda ut när jag är vaken, blir nog jobbigare då tror jag. Hoppas du får en bra dag!

    Https://karoleen.se

    SvaraRadera
  3. Visst kan man somna i bilen - om man är passagerare, alltså ...

    SvaraRadera
  4. jag sover inte gärna i bilen även om jag är passagerare. är inte heller morgonmänniska och jag blir också småsur när jag sovit dåligt

    SvaraRadera
  5. Jag har ingen klocka som ringer, annars hade jag svarat som du!

    SvaraRadera
  6. När det är intensivt omkring mig så drömmer jag en hel massa tokigheter. Gillar att få morgonen för mig själv innan resten av huset vaknar. Men nu för tiden är jag så morgontrött så snoozar alldeles för länge....

    http://hannaskrypin.se

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...