torsdag 2 februari 2023

Hett i hyllan-Djävulen bär prada

 


Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "Djävulen bär Prada" av Lauren Weisberger

Från baksidan;

Andrea Sachs blir överlycklig när hon får jobbet som assistent på det berömda modemagasinet Runway. Men plötsligt befinner sig Andrea i helvetet då chefredaktören Miranda Priestley visar sig vara djävulen själv. Hon dompderar sina anställda totalt och kräver fullständig service  tjugofyra timmar om dygnet. Andrea försakar pojkvän och vänner för att dygnet runt ställa upp på chefens nycker. Allt för att få den eftertraktade rekommendationen från Miranda Priestly som kan hjälpa henne att bli redaktör på New Yorker. Till sist inser Andrea att det jobb som "tusentals tjejer skulle gå över lik för" håller på att ta livet av henne och hon måste bestämma sig för om hon är beredd att sälja sin själ till djävulen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

3 kommentarer:

  1. Den har jag bara sett som film 🙂

    SvaraRadera
  2. Ett av fallen när jag bara sett filmen och inte läst boken.

    SvaraRadera
  3. Jag har också sett filmen men det var så länge sedan att jag inte minns mycket av den.

    SvaraRadera

Fjärilar i magen

"Fjärilar i magen" av Ida Fryklund , utgiven av Saga Egmont förlag . Vi får följa Oskar som har tagit över sina föräldrars restaur...